۴ تیر ۱۳۸۶، ۱۶:۱۶

آیت الله شاهرودی خواستار تقویت نظارت مردمی بر دستگاه قضائی شد

آیت الله شاهرودی خواستار تقویت نظارت مردمی بر دستگاه قضائی شد

رئیس قوه قضائیه، خواستار تقویت نظارت مردمی بر دستگاه قضایی شد و تاکید کرد: گسترش نظارت مردمی بر دستگاه قضایی موجب تقویت آن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله هاشمی شاهرودی صبح امروز در جلسه مسئولان عالی قضایی ، با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر گفت : شهید دکتر بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی نقش به سزایی در حرکت دستگاه قضایی به سمت توسعه و بسط عدالت و احقاق حقوق مردم داشت و دستگاه قضایی با تاسی از یاد و خاطره آن شهید بزرگوار به راه خود ادامه خواهد داد .

وی با اشاره به حرکت سخیف ملکه انگلیس در دادن نشان به سلمان رشدی ، ضمن محکوم کردن این حادثه زشت و موهن گفت : این موضوع نشان دهنده خباثت رژیم استعمارگر انگلیس و مخالفت شدید و دشمنی دیرینه آن با اسلام است .

رئیس قوه قضائیه افزود : این نوع حرکت ها و جسارت ها به ساحت مقدس انبیاء الهی و بزرگان ادیان در تمام دنیا کاری زشت و غیر اخلاقی است ودر حالیکه همه فرهنگ ها و تمدن ها در جهان به جنبه تقدس انبیاء و ادیان آسمانی احترام ویژه قایل می شوند و شخصیت های علمی و فرهنگی دنیا ، همواره نگاه خاص و احترام والایی به ادیان آسمانی داشته اند اما دولت انگلیس همراه با برخی دیگر از دولت ها بدون توجه به این حقایق همواره دشمنی احمقانه خود را با ادیان آسمانی به ویژه دین مبین اسلام نشان داده اند .

رئیس قوه قضائیه افزود : در حالیکه بسیاری از اندیشمندان مسیحی از جمله جرج جرداق کتاب های متعدد و بسیار خوبی درباره شخصیت پیامبر اکرم و امیر مومنان حضرت علی ( ع) نوشته اند اقدام دولت انگلیس در اعطاء مدال به سلمان رشدی مرتد نشان دهنده خباثت این دولت و ضعف آن در مقابل اسلام است .

آیت الله هاشمی شاهرودی، به تلاش های گسترده انجام شده در قوه قضائیه در راستای توسعه قضایی اشاره کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت ها برای اطلاع رسانی نسبت به کارهای متعدد انجام شده در قوه قضائیه استفاده شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به دیدار خود از صدا و سیما در آغاز هفته قوه قضائیه گفت: اقدامات دستگاه قضایی باید با استفاده از امکانات صدا و سیما به اطلاع مردم برسد که نظام قضایی ایران یک نظام قضایی مردمی و آماده خدمتگزاری و کمک به مردم و در واقع ملجا و پناهگاه مظلومان است .

آیت الله هاشمی شاهرودی، تلاش مجدانه برای ایجاد و گسترش شوراهای حل اختلاف و گسترش فرهنگ صلح و سازش و نهادینه کردن آن را نمونه بارزی از این فعالیتها برشمرد که لازم است به نحو مطلوب به اطلاع مردم برسد .

رئیس قوه قضائیه ، افزایش برنامه های حقوقی و قضایی در صدا و سیما را مورد تاکید قرار داد و افزود: در دیدار از سازمان صدا و سیما پیشنهاد شد برنامه ای به نام صدای عدالت برای ارتقاء و افزایش فرهنگ حقوقی و قضایی مردم تهیه و پخش شود .

وی تاکید کرد: باید ارتباط دستگاه قضایی با بخش های مختلف صدا و سیما تقویت شود.

رئیس قوه قضائیه خواستار تقویت نظارت مردمی بر دستگاه قضایی شد و تاکید کرد: گسترش نظارت مردمی بر دستگاه قضایی موجب تقویت آن خواهد شد.

کد خبر 507703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha